22 September 2020   4498

Maak kennis met onze nieuwe collega, Niels Verschuere...

There's a new kid in town: het team van Legamaster BeLux-France heeft er een teamlid bij! Niels Verschuere (26) startte op 1 september als Junior Accountmanager in het sales team van Bart Saenen (Sales Manager BeLux). Zijn eerste werkweek zal hij niet snel vergeten: geen fysieke verwelkoming met toeters en bellen zoals vroeger maar virtueel een “welkom Niels” via Teams.

Nieuwsgierig als we zijn, horen we Niels graag uit om te weten wat voor vlees we in de kuip hebben… ;)

Niels, we vallen met de deur in huis: waarom koos je voor een job bij Legamaster?

Dag iedereen, volgens mij koos de job mij... Ok, dat klinkt wel erg cliché… Wis dat maar uit, liefst met zo een MagicWipe. ;)

Ik had aanvankelijk gesolliciteerd op een functie die, volgens de recruiters, niet voor mij geschikt was. Daarop vertelden ze mij dat ze misschien wel iets anders voor me hadden. Een aantal dagen later spraken we elkaar via Skype en nog wat later stond ik oog in oog met Bart en Patrizio voor een eerste gesprek. Dat gesprek was… spannend. Ik kwam altijd uit een vertegenwoordigersfunctie en zal nooit vergeten hoe Patrizio me steeds confronteerde toen ik sprak vanuit het standpunt van een vertegenwoordiger. Ik ben namelijk een Accountmanager!

Dat gesprek zorgde er wel voor dat ik meteen geïnteresseerd en gretig was om te beginnen. Helaas heeft de pandemie even roet in het eten gegooid waardoor ik niet onmiddellijk kon starten. Ik heb dan geduldig gewacht maar nu ben ik er helemaal klaar voor!

Hoe kan je jezelf best in 5 woorden omschrijven? (klinkt een beetje als een sollicitatie :))

Ik vind dit altijd een moeilijke vraag, ook op sollicitaties. Je moet jezelf natuurlijk kennen, maar uiteindelijk is het belangrijkste (althans voor mij) hoe anderen je ervaren.
Wat ik al wel heb vernomen van veel mensen, zowel vrienden als klanten is dat ik een aangename en grappige persoon ben.

Dus in 1 zin?
Met mij is er altijd leven in de brouwerij, zolang ik maar de tijd en koffie heb gehad om wakker te worden!

Wat passioneert jou in het leven?

Elektronica, technologie en muziek.

Jouw eerste werkdagen waren heel atypisch.  Hoe heb je dit ervaren?

Interessant, ik heb zelf niet zo een probleem met ViCon. Een opleiding via videoconfering heeft zelfs iets speciaals. Maar na 8 uur naar een scherm staren en luisteren voel je het wel zwaarder binnenkomen dan een traditionele training. Zo valt het toch op hoezeer je een stift of een magneet zelf wilt vasthouden, of toch ook eens een vel Magic-Chart tegen de muur wilt gooien. Het is wel weer een extra ervaring!

Wat is het gekste dat je ooit al hebt ervaren in je professionele leven?

Gelukkig gaat de vraag over mijn professioneel leven…

Er is niets echt super gek gebeurd in mijn carrière dusver, wat ik wel heel speciaal vond: vorig jaar ben ik met mijn vorige werkgever gaan eten in het sterrenrestaurant “Horseele” in het voetbalstadion van Gent. Dat was wel een heel leuke en spannende ervaring, want op mijn leeftijd doe je dat niet zo snel.

Als afsluiter. Kies je voor:

Festival

• Een presentatie geven aan een grote groep/1op1 meeting:

Grote groep

• Het strand/de Ardennen:

De Ardennen

• Pizza/pokébowl:

Pokébowl

• Zoet/zout:

Zout

Geef er een lap op collega!!!