16 December 2020   3182   2 min

In de spotlight: Magic-Charts

Magic-Charts zijn sinds hun introductie altijd bijzonder populair geweest bij docenten en (agile) coaches. Toch zijn ze eigenlijk nog nooit zo relevant geweest als nu, want de meeste professionals werken niet meer 100% vanuit huis. Zij combineren thuiswerken steeds vaker met werken op kantoor of op andere locaties.

Deze nieuwe realiteit van hybride werken doet de nood rijzen aan oplossingen die een eenvoudige visualisatie mogelijk maken, waar u ook bent. Ontdek hoe Magic-Charts u kunnen helpen om effectieve samenwerkingssessies te houden en uw werk overal mee naartoe te nemen.

1. Unbox your meeting

Tegenwoordig is het waarschijnlijk dat u regelmatig met anderen afspreekt voor een fysieke brainstorm of projectvergadering. Maar waarom zou  vergaderen in een traditionele vergaderruimte? Er zijn vele andere opties die misschien nog praktischer of inspirerender zijn! Met Magic-Chart kunt u een whiteboard meenemen naar elk overleg- het maakt niet uit of u in een 'echte' boardroom bent, bij de koffieautomaat, in een co-working space, café of treinstation.

2. Hecht op elk vlak oppervlak

Met Magic-Charts verandert u elke deur, muur of raam in een schrijfoppervlak. Ze kunnen ook gemakkelijk worden verplaatst en verwijderd als u klaar bent. De vellen kleven op elk vlak oppervlak door middel van een statische lading - er is geen tape of lijm nodig. Dat betekent dat u meteen een groot schrijfoppervlak hebt wanneer u iets wilt visualiseren. Binnen twee seconden bent u klaar voor actie.

3. Ga de volgende dag verder

Heeft u wel eens vergaderingen met uw team of klanten op kantoor de ene dag en zit u de volgende dag weer in het thuiskantoor? Dan weet u waarschijnlijk hoe uitdagend het kan zijn om de resultaten van de vergaderingen mee terug te nemen naar uw thuiskantoor en verder te gaan met de uitkomsten. Na uw vergaderingen kunt u de Magic-Charts gewoon opvouwen, mee naar huis nemen en op de muren van uw eigen thuiskantoor plakken. Zo heeft u constant uw ideeën, taken en prioriteiten in het zicht.

4. Staand werken

Het is zeker niet gemakkelijk om het aantal stappen dat we nemen tijdens onze werkdag te verhogen - vooral in het thuiskantoor. Waarom zou u uw locatie en positie niet veranderen gedurende de dag op basis van de taken waaraan u werkt? Met Magic-Charts kunt u weg van de computer, staand werken en gemakkelijk naar een andere kamer verhuizen. Verwijder ze gewoon van de ene muur en plak ze op een andere muur. Klaar voor vandaag? Verplaats de Magic-Charts gewoon uit het zicht en geniet van de avond.