27 March 2020   4579   4 min

"Het is samen dat we de post-corona periode gaan bouwen"

De heren van het team Legamaster BeLux-France delen hun ervaringen met deze lockdown...

Corona is al lang geen nationaal of lokaal begrip meer. De hele wereld struggelt om zo snel mogelijk uit deze crisis te geraken. Ook Legamaster ervaart de impact van deze crisis elke dag. Hoe ga je als bedrijf om met deze lockdown of tijdelijk omzetverlies. Hoe kan je het hoofd boven water houden door te steunen op medewerkers die mentaal en fysiek onder druk kunnen komen te staan? Want als 60 à 70% van de bevolking in ons land met het virus besmet raakt, zullen vroeg of laat ook sommige van onze medewerkers, hun familieleden of vrienden hieraan ten prooi vallen. Met een positieve mindset trachten we elke dag het beste van de situatie te maken. Door te blijven communiceren met elkaar, onze dealers, zakenpartners...We delen graag onze ervaringen sinds de lockdown ons letterlijk uit elkaar dreef maar ook dichter bij elkaar heeft gebracht...

Hallo iedereen, ik ben Patrizio Bomboi, 40 jaar en Country Manager Belux-France.

Deze bijzondere situatie brengt uiteraard veel vragen met zich mee over de toekomst. Maar wat ik zo leuk vind is de solidariteit die we dagelijks met het hele team delen, ook als we ver van elkaar zijn. Ik moet toegeven dat het niet altijd eenvoudig is om met meerdere mensen videoconferenties te organiseren, maar we doen het met veel energie, veel creatieve ideeën en ook met veel humor. Soms verschijnt er een klein blond hoofdje op het scherm, soms een kat, een hond...

Thuiswerken biedt een heleboel verrassende momenten die ons in staat stellen om de situatie te relativeren. Het belangrijkste is volgens mij om een "normaal" levensritme te behouden : op tijd opstaan, zich voorbereiden om "te gaan werken", de dag plannen en... zorgen dat je genoeg koffie hebt.

Veel sterkte, blijf thuis, zorg eerst voor je gezondheid en voor je omgeving ! Maar, neem ook de tijd om je voor te bereiden op de komende maanden, want het is allemaal samen dat we de post-corona periode gaan bouwen. #FlattenTheCurve

Hoi, ik ben Renaud Deroubaix, 42 jaar en Sales Manager Frankrijk.

Lockdown dag 8. 8 dagen om je dagdagelijkse taken te herorganiseren: anders te leren omgaan met het werk, het schoolwerk van de kinderen, het dagelijks beheer, de maaltijden, de boodschappen... ondanks de moeilijke situatie, momenten van vreugde, momenten van uitwisseling maar ook lastige momenten waarop ik mijn kantoor in mijn co-werkruimte mis.

Ah ja, nog even preciseren...  "blijf in uw kot" betekent voor mij thuis werken met mijn vrouw en mijn 5 kinderen van 8 maanden tot 11 jaar oud. Dus het is levendig, het schreeuwt, het beweegt. Kortom, het leeft! #wecanbeatcorona

Hallo, ik ben Laurent Germyns, 33 jaar en Account Manager België-Luxemburg.

Na een lockdown van meer dan 10 dagen, moest ik mijn plaats thuis vinden om het telewerk te organiseren, maar ook als jonge vader thuis, en het is een sport!

We leven allemaal in een zeer onzekere situatie, maar wat mij opvalt is de dynamiek van ons team, die aanleiding geeft tot soms hele grappige situaties in videoconferenties: huisdieren die de show stelen voor de camera of kinderen die in beeld komen om hallo te zeggen! Leuke anekdotes die wat meer vertellen over het leven van onze collega’s.

We doen al het mogelijke om een "normaal" ritme aan te houden, zodat we klaar zijn om na deze periode de draad weer op te nemen. #wecanbeatcorona

Hallo, ik ben Bart Saenen, 46 jaar en Sales Manager België-Luxemburg.

We zitten nu allemaal ondertussen in week 2 van de zogenaamde “lockdown”. Niemand weet exact hoe lang deze periode gaat duren, maar we zijn het er allemaal over eens dat we er maar “het beste van moeten maken”. Echter, meer en meer mensen vrezen de economische gevolgen van deze huidige crisis, en om eerlijk te zijn: ik ook.

De afgelopen dagen kwam ik telefonisch in contact met een aantal Belgische Legamaster verdelers, niet met de bedoeling om hun nog zoveel mogelijk voorraad te verkopen (ons standpunt is om de crisis niet commercieel uit te buiten), maar gewoon om te checken of alles goed met hen ging.

Het raakte me dan ook om te horen dat hardwerkende mensen, zaakvoerders die met veel zweet en hard werk hun eigen zaak en business hebben laten groeien de afgelopen jaren en decennia, nu zoals velen met de handen in het haar zitten: personeel op non-actief zetten, winkel sluiten, weinig tot geen verkoop meer via andere kanalen zoals webshop….het zijn harde tijden voor iedereen, maar zeker voor de eigenaren van een bedrijf of een zaak.

Deze situaties grijpen me persoonlijk aan, maar het overheersende actuele gevoel is toch eerder onmacht….ik heb me nu al voorgenomen om deze mensen en bedrijven na de crisis zoveel mogelijk te ondersteunen om hun business terug op het niveau van een paar weken geleden te brengen. Over het hoe breek ik momenteel vanop mijn thuiskantoor het hoofd, samen met de andere collega’s, maar dat we het gaan doen is nu al zeker.

Dat is dan ook de reden waarom ik de afgelopen en komende dagen met veel motivatie elke ochtend trouw achter mijn pc en smartphone ga zitten, om het hoofd te bieden aan deze situatie en….om naar mensen te luisteren, want ook dat helpt…..

Take care & stay safe!