28 oktober 2019   11268   5 min

Waarom marketing expert Arjan Mulder Magic-Chart gebruikt

Hoe trap je een samenwerking met een nieuwe klant af? Arjan Mulder, eigenaar van marketing bureau IAM Marketing, ontdekte dat een aantal brainstorm- en strategie sessies met stakeholders voor hem het beste werkt. Een grote uitdaging voor hem is het visualiseren van ideeën in zo'n sessie. "Je kunt namelijk niet altijd van te voren weten welke tools je tot je beschikking hebt." Arjan Mulder zocht dus naar een oplossing.

Meet anywhere

"Mijn missie is bedrijven helpen met branding en marketing campagnes. Gewoonlijk hebben deze projecten veel verschillende stakeholders en sub-projecten. Het is voor mij dan ook noodzakelijk om ideeën te kunnen visualiseren, notities te kunnen maken en structuur te kunnen bieden tijdens kick-off sessies." vertelt Mulder. "Magic-Charts zijn voor mij de perfecte oplossing, ik hoef mij niet langer druk te maken of er op locatie whiteboards of flipovers beschikbaar zijn."

"ik hoef mij niet langer druk te maken of er whiteboards of flipovers beschikbaar zijn."

Visualisatie is key

Arjan ervaarde dat visualisatie veel toegevoegde waarde biedt: "Het daadwerkelijk visualiseren van wat er wordt gezegd tijdens een sessie zorgt er voor dat alle neuzen de zelfde kant op staan. Dit is noodzakelijk, mijn klanten hebben vaak een onduidelijk beeld van wat ze willen bereiken, hoe ze succes kunnen meten en hoe ze ideeën in kleine stappen kunnen verdelen."

Trigger nieuwgierigheid

“Ik bereid het framework van de sessie voor in mijn kantoor en plak de Magic-Charts op de muur voordat de sessie begint. Dit maakt deelnemers automatische nieuwschierig naar wat er staat te gebeuren, de Magic-Charts zijn dan letterlijk verspreid over de gehele ruimte. Voor mij werkt het ook als leidraad tijdens de sessie, omdat alle onderwerpen al op de muur hangen."

“Uiteindelijk hebben we alle resultaten en speerpunten op de muur staan."

Niks vergeten

"Magic-Chart zorgt er uiteindelijk voor dat er niks wordt vergeten. Tijdens de sessie kan ik eenvoudig connecties maken tussen wat we aan het begin en tijdens de sessie bespreken. Uiteindelijk hebben we alle resultaten en speerpunten op de muur staan. Soms kan dit erg confronterend zijn, maar uiteindelijk is dat waar het juist om gaat. Na een sessie kan ik de Magic-Charts simpel oprollen en in mijn eigen kantoor weer op de muren plakken. Om een totale gallerij aan ideeën, wensen en prioriteiten om me heen te hebben is erg waardevol tijdens het uitwerken van projectplannen."