04 september 2019   11341   5 min

Aan het woord: Bram Brinke

In 'Aan het woord' laten we u kennismaken met de mensen achter Legamaster. In de vierde editie is het de beurt aan Sales Manager Bram Brinke. Hij vertelt over de snel veranderende kantooromgeving en hoe Legamaster voor haar dealernetwerk van toegevoegde waarde kan zijn.

Naam: Bram Brinke
Functie: Sales Manager Nederland bij Legamaster International B.V.
Volg Bram op: LinkedIn

Hoewel Bram Brinke al bijna 12 jaar bij Legamaster werkt, brengt elk jaar nieuwe uitdagingen met zich mee. Zo is Bram sinds 1 januari de nieuwe Sales Manager van Legamaster in Nederland, waarmee hij verantwoordelijk is voor het salesteam én enkele fraaie key accounts.

Bram, je werkt al meer dan tien jaar voor hetzelfde bedrijf. Best ongebruikelijk tegenwoordig, wat is het geheim?

'Als ik terugkijk op het Legamaster van toen ik hier begon en wat voor organisatie we nu zijn, dan is er veel veranderd. Vroeger waren we sterk "product-georiënteerd", de laatste jaren zijn we echter veel meer marktgeoriënteerd. Wat zijn de uitdagingen en behoeften van ons dealernetwerk en gebruikers? Waar zijn zij nu écht mee geholpen? Dat speelveld verandert bijna dagelijks; dat houdt het werk interessant voor mij.'

Kun je een voorbeeld geven?

'De kantooromgeving verandert razendsnel, we hebben het tegenwoordig bijvoorbeeld al over Workplace 3.0. Die veranderingen hebben veel impact op het design en gebruik van je kantoor. Als Legamaster doen we daar ook veel onderzoek naar. Activity based working, agile werken, co-working places: we zitten er bovenop, zodat we ons dealernetwerk een assortiment kunnen aanbieden dat het beste aansluit op de behoeften van eindgebruikers.'

'Onze service en toegevoegde waarde, die maken het verschil'

Maar jullie dienstverlening gaat verder dan dat, toch?

'Jazeker, wat ik al vertelde: we focussen op het leveren van een totaaloplossing, waarbij we met service en het leveren van toegevoegde waarde écht het verschil willen maken. Zo geven we bijvoorbeeld producttrainingen in huis en op locatie. Die ondersteuning in productkennis, daar zijn we onderscheidend in. Maar we gaan ook graag mee naar de klanten van onze klanten, bijvoorbeeld als het om complexe cases gaat. Soms kan de integratie van visuele communicatiemiddelen als een touchscreen, in combinatie met de juiste add-ons zoals software of AirServer, in bestaande werkprocessen best complex zijn. Wij verbinden graag de juiste middelen aan de wensen en doelstellingen van de opdrachtgever.'

Het (vooruit) willen helpen van opdrachtgevers, is dat iets wat goed bij jou en je team past?

'Ja, dat vind ik wel. En eigenlijk bij heel Legamaster. We zijn erg voor samenwerking op de lange termijn en dat krijg je alleen voor elkaar als  je iemand goed helpt, iedere keer weer. Het leuke is dat we dit ook regelmatig terugkrijgen van klanten. Levering binnen de gestelde termijn, snelle responstijden, het bieden van de juiste oplossing: we krijgen hier vaak positieve feedback over van klanten. Daar doe je het uiteindleijk allemaal voor.'

Lees ook de "Aan het woord" artikelen van: Noud Huisman, Monique Steenmans en Leo Wieling.