10 May 2020   4907

Legamaster zorgt voor de zorgsector

Zoals je ondertussen vast al wel weet, zijn de producten van Legamaster multifunctioneel inzetbaar over verschillende sectoren heen. Zo voorzien wij niet alleen het bedrijfsleven van onze slimme artikelen, maar ook de overheid, het onderwijs én de zorgsector maken gebruik van de Legamaster oplossingen om beter te presenteren, informeren en brainstormen. Vandaag vertellen we wat meer over de rol die Legamaster speelt binnen de zorgsector - iets waar we bijzonder trots op zijn. Hier gaan we!

Analoge én digitale tools om gemakkelijk te communiceren

Communication is key, en dat geldt zeker en vast ook in de zorgsector. Daarom bieden wij een slimme combinatie van analoge én digitale tools aan: beide vullen elkaar aan waar nodig, zodat het geheel aan alle noden voldoet. Zo maken onze ziekenhuizen en zorgcentra gebruik van onze whiteboards, planborden en mobiele workshopborden als draagvlak voor de onderlinge communicatie: je kan er eenvoudig informatie op bevestigen én ze kunnen moeiteloos van de ene ruimte naar de andere verplaatst worden.

Daarnaast zijn ook onze verschillende touchscreens alom aanwezig: ze zijn vandaag onmisbaar om vergaderingen en videoconferenties te organiseren. Het ene ziekenhuis kan zo perfect met een ander ziekenhuis overleggen op een professionele, eenvoudige en, misschien nog het belangrijkste, snelle manier.

Bovenstaande gaat allemaal over interne communicatie in de zorgsector, maar Legamaster wordt ook dikwijls ingezet om externe communicatie te upgraden. Denk maar aan die handige schermen in de wandelgangen, die je als bezoeker of patiënt vertellen waar je moet zijn. Ook deze heldere informatievoorziening wordt in heel wat gevallen getoond op de Legamaster e-Screens. En over die e-Screens gesproken…

Van medisch overleg tot bijscholing: het e-Screen

De zorgsector kiest dus om heel wat redenen en doeleinden voor onze e-Screens. We hebben het al gehad over beter communiceren, maar onze e-Screens kunnen zoveel meer dan dat! Ook voor artsenoverleg zijn deze toppers vandaag onmisbaar. Zo worden deze oplossingen vandaag ook gebruikt om, bijvoorbeeld, röntgenfoto’s digitaal te beoordelen - of om anatomische 3D-modellen op een touchscreen te bekijken.

Deze interactieve presentatiemiddelen van Legamaster leveren op deze manier, maar ook op veel andere gebieden, een onmisbare bijdrage aan de constant evoluerende werking binnen de zorgsector.

Beter dan ooit plannen voor een vlottere werking

Ziekenhuizen en zorgcentra allerlei hebben ontzettend veel medewerkers - waarvoor allemaal een aparte planning opgesteld moet worden. En de kwaliteit van die planning? Die moet onberispelijk en correct zijn, aangezien deze in de meeste gevallen een directe invloed heeft op de kwaliteit van de zorg.

Om hier sterker in te staan, koos de zorgsector voor Legamaster tools: wij bieden tenslotte een bijzonder uitgebreid aanbod van planborden aan. Van aciviteitenplanners tot week- en maandplanners, en alles daar tussen. Wat voor planbord je ook kiest, je kan het altijd volledig afstemmen op de manier van werken van het team in kwestie.

Meer weten over Legamaster in de zorgsector?

Snuister gerust door ons volledige assortiment om een beeld te krijgen van alles wat we aanbieden. Heb je daarna nog nood aan advies op maat over jouw specifieke situatie? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij luisteren naar jouw verhaal - en stellen vervolgens de producten voor die volgens ons perfect bij jouw noden passen. Tot snel?