01 november 2021   1548   4 min

Engineers Van Tilburg Energie Design werken hybride samen met Supreme touchscreen

De Engineers bij Van Tilburg Energie Design kunnen sinds kort ontwerpbeslissingen direct (digitaal) in tekeningen toevoegen. Zo kunnen ze nog efficiënter en minder foutgevoelig werken. Met z’n allen in dezelfde ruimte of op afstand van elkaar op een andere locatie, er zijn geen­­ obstakels meer om samen te werken aan ontwerpen.   ­­

1. Kunt u uitleggen voor welke specifieke behoefte u op zoek bent gegaan naar een oplossing?

Op een efficiëntere manier samenwerken binnen onze eigen teams en in vergaderingen met klanten, zowel lokaal als via videoverbindingen.

We waren op zoek naar een verbetering van onze presentatieruimte. Hier stond een grote TV, echter werd voor het visualiseren en tekenen vaak een flipover gebruikt. De wens was om deze werkzaamheden digitaal uit te kunnen voeren. Ontwerpbeslissingen kunnen direct in tekening verwerkt worden, waardoor het duidelijker wordt en minder ruimte aanwezig is voor fouten.

2. Hoe bent u in contact gekomen met de oplossingen van Legamaster?

We doen veel zaken met Martin Cuypers in Venray. Daar hebben we contact mee opgenomen en onze vraag voorgelegd. Zij hebben samen met Legamaster een demo gegeven van de interactieve oplossingen die zij te bieden hebben en onze wensen doorgenomen.

We waren snel overtuigd van de kwaliteit van de Legamaster schermen, in vergelijking met enkele concurrenten. Enige twijfel was welk type scherm het beste zou aansluiten op onze behoeften.

'Voor het maken van op- en aanmerkingen op ontwerpen is een hoge mate van nauwkeurigheid belangrijk.'

3. Wat gaf de doorslag om voor de Supreme van Legamaster te kiezen en hoe heeft u het aankoopproces ervaren?

De kwaliteit van het touchscreen gaf de doorslag, het gevoel wat we ervaarde tijdens de demosessies. Hoe het scherm reageerde op aanraking voelde het meest natuurlijk.

Het aankoopproces verliep erg prettig. De nodige tijd en aandacht is aan ons gegeven door Martin Cuypers en Legamaster en alle vragen tussentijds werden kundig beantwoord.

4. Wat heeft de oplossing van Legamaster opgeleverd?

We hebben de oplossing pas kort in gebruik. De engineers hebben reeds enkele sessies gehad waarbij direct digitaal aantekeningen gemaakt werden op ontwerpen, wat als prettig ervaren werd.

De aanraakgevoeligheid en daardoor precieze manier van bedienen is zeer aan te bevelen. Voor het maken van op- en aanmerkingen op ontwerpen is een hoge mate van nauwkeurigheid belangrijk. Doordat we dit nu samen met de klant op het grote scherm kunnen uitvoeren is dit een echte meerwaarde voor ons.

5. Zou u het product bij een ander aanbevelen en wat zou u dan zeggen?

Dat kwaliteit altijd vooropgaat bij het maken van keuzes in dit segment. Wil je dat gebruikers het omarmen dan moet over alle facetten nagedacht zijn. Kwaliteit, gebruikersgemak, services. Daarom is onze keuze op Legamaster gevallen.