07 september 2020   10179

Van Roermond tot Rotterdam, ARAG werkt feilloos digitaal samen

ARAG heeft zijn kantoren uitgerust met nieuwe touchscreen schermen en AirServer Connect van Legamaster. Dankzij deze slimme combinatie van technologie kan de juridisch dienstverlener op alle kantoren succesvol digitaal samenwerken, van Leusden en Roermond tot aan Rotterdam. System integrator AV AT LAST leverde en integreerde de totaaloplossing.

Het fenomeen touchscreen is niet nieuw voor ARAG. Al lang voor samenwerken op afstand gemeengoed werd, werkte het bedrijf (met kantoren in Leusden, Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en Roermond) met deze monitors. Ze worden onder meer gebruikt voor interne inspiratiesessies, het geven van presentaties aan derden en samenwerken op afstand.

Geïntegreerde oplossing

Ter vervanging van Microsoft Surface-schermen zocht ARAG naar een alternatief, vertelt Mark van der Last van AV AT LAST uit Leusden. “Ik had drie opties voor ARAG, waarbij mijn voorkeur uitging naar de XTX touchscreens van Legamaster.” Op de ISE-beurs in Amsterdam maakten de IT- en facilitair manager van ARAG kennis met alle opties. En de heren waren er snel uit. “Ze waren zeer gecharmeerd van de look en feel van de XTX, plús het feit dat functionaliteiten als camera, speakers en software één geïntegreerde oplossing vormen. Ook de snelheid van het systeem maakte indruk.”

Een uitgebreidere demonstratie op het hoofdkantoor van Legamaster trok de IT- en facilitair manager definitief over de streep. “Vooral de grote mate van flexibiliteit die dit touchscreen biedt, spreekt ARAG aan. De XTX kan gekoppeld worden aan een pc uit het eigen netwerk, waardoor ze probleemloos gebruik kunnen maken van hun eigen, vertrouwde software, tools en apps.”

AirServer Connect voor click & share

Alle XTX touchscreens zijn gekoppeld aan een eigen AirServer Connect; de click & share-oplossing van Legamaster. De AirServer Connect zorgt ervoor dat gebruikers de inhoud van hun mobiele apparaat snel, veilig en in hoge resolutie kunnen delen op het touchscreen. “Zónder dat er software of een andere driver op het device geïnstalleerd hoeft te worden”, zegt Van der Last. “Dat vind ik het grote voordeel van de AirServer connect.” ARAG testte de oplossing een week in de eigen omgeving en was aangenaam verrast over de snelheid, hoge resolutie en minimale vertraging van bestandoverdracht.

ARAG’s hoofdkantoor in Leusden telt inmiddels drie touchscreens, variërend van 55 tot maar liefst 86 inch. In de vergaderruimtes in de kantoren in Den Haag, Rotterdam en Roermond zijn ook 55-inch touchscreens geïnstalleerd. Medewerkers kunnen hiermee eenvoudig samenwerken op afstand. “Op meerdere momenten in de week ‘streamen’ de collega’s van verschillende vestigingen met elkaar. En de CEO gebruikt het ook als platform om personeel te informeren of inspireren. Zit hij in Roermond, dan hoeft hij daarvoor niet helemaal naar Rotterdam of vice versa”, besluit Van der Last.

Vragen of heeft u advies nodig? Neem gerust contact op:
infoNL@legamaster.com | 0573 - 71 30 00
of chat met ons -->