25 april 2022   1541   3 min

Lyreco en Legamaster: een duurzaam partnerschap

Naam:Juliette Grimonprez
Functie:Product Manager
Bedrijf/school:Lyreco
Datum:17/03/22
Locatie:Marly (France)

Juliette Gromonprez Lyreco France
Waarom kiest Lyreco voor een milieuvriendelijke aanpak?

Respectvol werken is een fundamentele waarde bij Lyreco, of het nu gaat om onze klanten, onze partners, onze werknemers of onze planeet. Al jaren streven we ernaar om onze impact op het milieu te verbeteren en de mensen met wie we werken in het algemeen bewuster te maken. Dit doen we door eenvoudige dagelijkse handelingen die een verschil maken, maar ook door sterke ambities op gebied van lokale inkoop, het verminderen van verpakkingen, het selecteren van recyclebare producten en het ontwikkelen van partnerschappen en projecten die zich richten op de circulaire economie.

Duurzame ontwikkeling maakt deel uit van de identiteit van Legamaster, en is een essentieel aspect van productontwikkeling en voortdurende verbetering. Via bepaalde collecties, zoals de WOODEN accessoires, kunnen we onze klanten groene alternatieven bieden voor alledaagse consumentenproducten en hen zo waarde en deugd geven. De FSC®-certificering garandeert dat het hout dat voor de productie wordt gebruikt, afkomstig is uit bossen die op duurzame wijze worden beheerd.

Hoe komt Legamaster in dit opzicht tegemoet aan de verwachtingen van Lyreco?
Zou u onze oplossingen en het werken met Legamaster aanbevelen en waarom?

De werkmethoden en uitdagingen in het bedrijfsleven zijn sinds de gezondheidscrisis aanzienlijk veranderd. Met de opkomst van thuiswerken verandert de zakelijke werkomgeving en wordt er steeds meer samengewerkt. Terwijl thuis de ideale plek is om taken uit te voeren die concentratie vereisen, wordt het kantoor een plek voor uitwisseling, ontmoeting, samenwerking, brainstorming... een plek om sociale contacten op te bouwen. Legamaster is zich zeer bewust van trends en behoeften van eindgebruikers, waardoor wij onze klanten relevante producten kunnen bieden die aan hun huidige behoeften voldoen. WALL-UP boards zijn hier een goed voorbeeld van: een XXL schrijfoppervlak voor uitwisselingen en interacties, een geweldig hulpmiddel voor projectgroepen. Hier bij Lyreco hebben we verschillende ruimtes uitgerust met deze schrijfoppervlakken. Ze worden dagelijks gebruikt en zijn een essentieel onderdeel geworden voor het verzamelen van ideeën, het testen van hypotheses en het helpen begrijpen van projecten.