01 april 2019   2132   5 min

Legamaster zoekt Account Manager!

In verband met het overweldigend aantal reacties nemen wij nieuwe inzendingen niet in behandeling!

Word jij de nieuwe
collega van Jaro?
==============^

Organisatie:

Legamaster International B.V. is producent en distributeur van kwaliteitsproducten voor visuele communicatie en presentatiemiddelen. Het assortiment van Legamaster bestaat uit 2 pijlers:

• Traditionele visuele communicatie (traditional viscom):
    • whiteboards, flipovers, prikborden, etc.
  • Electronische visuele communicatie (electronic viscom):
    • interactieve whiteboards, touch screens, beamers, etc.

Het bedrijf neemt een vooraanstaande positie in op de Europese markt. Deze positie is bereikt door de inzet en enthousiasme van de ruim 600 medewerkers die wereldwijd werkzaam zijn binnen het concern. Innovatie, professionaliteit, kwaliteit en klantgerichtheid zijn daarbij belangrijke kernbegrippen.

Legamaster Nederland (onderdeel van Legamaster International B.V) te Lochem richt zich specifiek op de (projectmatige) doorverkoop van onze producten en oplossingen via ons dealerkanaal bestaande uit groothandels, inkoopcombinaties, kantoorvakhandels, kantoorinrichters, AV (Audio Visueel) bedrijven etc. Dit gebeurt binnen een business-to-business omgeving in de Nederlandse markt.

I.v.m. het vertrek van onze huidige collega is er een vacature ontstaan voor de functie van Account Manager voor de regio Mid- West en Noord Nederland. (zie afbeelding)

Functie-inhoud:

Als Account Manager Legamaster ben je primair verantwoordelijk voor continuïteit en groei in omzet (en marge) bij bestaande Legamaster dealers door het opbouwen, onderhouden en uitbouwen van een lange termijn relatie met deze dealers binnen het Rayon Nederland. Daarnaast pleeg je acquisitie in zowel bestaande als in potentieel interessante nieuwe kanalen.

Je bent een professionele gesprekspartner voor Legamaster dealers en prospects op diverse contactniveaus en weet hen op basis van je kennis, commerciële instelling en enthousiasme te overtuigen en inspireren. Je verzorgt regelmatig  productpresentaties en producttrainingen aan Legamaster dealers en prospects; Ook draag je zorg voor actuele en kwalitatieve in- en externe verslaglegging van resultaten, analyses, activiteiten, gesprekken, plannen en afspraken. Tenslotte ben je medeverantwoordelijk voor de realisatie van beursopbouw en beursdeelname bij de onder jouw beheer gestelde accounts en prospecten.

Functie-eisen:

Je hebt een commerciële MBO of, bij voorkeur, HBO opleiding met succes afgerond en beschikt over een goed HBO werk- en denkniveau. Daarbij heb je minimaal 3-5 jaar werkervaring binnen een soortgelijke commerciële B2B functie. Jouw verkoop ‘stijl’ is geënt op “Solution selling” i.p.v. louter “Product selling” en de klant staat bij jou altijd centraal.

Het is wenselijk dat je aantoonbare affiniteit hebt met visuele communicatie, zowel traditional als electronics. Basiskennis van electronics producten (interactieve whiteboards, touch screens, beamers) is daarbij een pré.

Als persoon ben je een zelfstarter en zie je het als een uitdaging om binnen een jonge, dynamische, gestructureerde en op groei gerichte omgeving te werken. Planmatig, gestructureerd en proactief werken zit je in het bloed. Je bent een representatieve, gedreven en enthousiaste persoonlijkheid die weet waar het om draait in de business: Duurzame omzetgroei. Al je handelen moet daarop afgestemd zijn; rekening houdend met de gedachte dat je pas echt groei realiseert als er sprake is van een win-win situatie. Je spreekt uitstekend Nederlands (Engels is een pre), bent in het bezit van een rijbewijs en hebt goede kennis op het gebied van ‘automatisering’ (Office pakketten). We zoeken een leuk mens, een team player, iemand met gevoel voor humor! Tot slot ben je (uiteraard) woonachtig in het beschreven rayon.

Plaats in de organisatie:

Het team van Legamaster Nederland bestaat uit 11 personen: 1 Country Manager, 1 Sales Manager, 2 Account managers, 1 Customer Care Team manager, 4 Customer Care Team medewerkers en 2 Marketeers. Je rapporteert aan de Sales Manager. Wij zijn onderdeel van en werken vanuit het hoofdkantoor van Legamaster International te Lochem (ca. 80 personen).

Arbeidsvoorwaarden:

Dit betreft een fulltime functie. Legamaster International B.V. biedt een aantrekkelijk pakket van primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een representatieve leaseauto, laptop en telefoon. Daarnaast kom je te werken in een hecht team van 10 personen (sales, marketing en customer care) dat dagelijks met veel passie en plezier aan het werk is. Het salaris wordt vastgesteld op basis van achtergrond en ervaring. Legamaster International B.V. vindt het belangrijk dat haar medewerkers in staat worden gesteld zich verder te ontwikkelen. Zij faciliteert daarom opleidingen en moedigt persoonlijke groei aan.