08 oktober 2020   9547   4 min

Legamaster gecertificeerd met FSC ® en PEFC ™ Ecolabels

Legamaster International is vanaf nu gecertificeerd volgens de FSC- en PEFC-normen. Door het verkrijgen van deze certificaten, heeft Legamaster bewezen dat haar gehele product supply chain voldoet aan de FSC- en PEFC normen. Dit gaat over zowel het fabricageproces als het verder verwerken en de logistiek van de visuele communicatie producten. Product Marketing Manager Diana Nijendijk, en Quality Manager Rohalt Bergsma, leggen uit waarom Legamaster het belangrijk vindt om deel uit te maken van de zo genoemde “Chain of Custody”.

Wat is het primaire doel van FSC en PEFC?

Diana: “Het primaire doel van FSC en PEFC is het documenteren en verbeteren van duurzaam bosbeheer met het oog op economische, ecologische en sociale normen. De Chain of Custody-certificeringen bevestigen dat alle eigenaren binnen de productketen - van het bos tot de consument - gecertificeerd zijn. Dit garandeert de consument dat de producten met het FSC- of PEFC-label ook echt afkomstig zijn uit gecertificeerde en verantwoord beheerde bossen. ”

Waarom wil Legamaster deel uitmaken van de Chain of Custody?

Diana : "Milieubewustzijn maakt deel uit van het DNA van ons bedrijf. Papier, karton en hout zijn hernieuwbare bronnen en we geloven dat het onze verantwoordelijkheid is om de bronnen van onze planeet op een duurzame en verantwoorde manier te beheren en gebruiken."

Rohalt: “ Omdat we al de ISO 14001: 2015-certificering hadden behaald, voelde het als een natuurlijke volgende stap om ook de FSC- en PEFC Chain of Custody-certificeringen aan te vragen. We hechten veel belang aan het gebruik van ecologisch compatibele materialen en processen. Dit omvat de hele productketen: van inkoop tot productie, verpakking en logistiek."

Waarom heeft Legamaster zowel FSC als PEFC aangevraagd en niet een van beide?

Rohalt: “Beide wereldwijde organisaties staan ​​voor de bevordering van verantwoord bosbeheer, maar slechts één van de certificeringen zou ons beperken, omdat onze leveranciers doorgaans de ene of de andere certificering hebben. Het hebben van beide certificeringen biedt ons meer flexibiliteit bij onze productontwikkeling en biedt onze klanten vooral een grotere verscheidenheid aan duurzame producten."

Hoe is dat gekoppeld aan het bedrijfsbeleid van Legamaster?

Diana: “Voor Legamaster zijn groene certificeringen de basis van ons verantwoord bedrijfsbeleid. Wij zien de bescherming van het klimaat en het milieu als een uitdaging en een kans voor ons om nieuwe economische manieren te laten zien voor ecologisch duurzame ontwikkelingen in technologie en productieprocessen. En we zijn vastbesloten om voorop te lopen in deze ontwikkeling, omdat we echt geven om een ​​groene toekomst.”

Heeft u vragen of heeft u advies nodig?
Neem gerust contact op:

infoNL@legamaster.com | 0573 - 71 30 00