07 oktober 2021   1602   4 min

In de spotlight: Whiteboards

Whiteboards worden regelmatig door professionals gebruikt om met collega's onderwerpen te bespreken, ideeën te ontwikkelen en overzicht te creëren. Maar net als bij andere hulpmiddelen die we dagelijks gebruiken, vragen we ons meestal nooit af hoe ze worden gemaakt, waar ze vandaan komen en welke leuke dingen je ermee kunt doen. Hieronder vind je een kort overzicht met allerlei weetjes over de whiteboards die we al meer dan 60 jaar met trots produceren.

1. Made in the EU

Voor ons is het een bewuste keuze om onze whiteboards dicht bij huis te produceren. Hierdoor kunnen wij de kwaliteit altijd nauwlettend in de gaten houden. Ook zorgt het voor korte doorlooptijden voor (maatwerk)orders. We produceren 75% van onze whiteboards rechtstreeks op ons hoofdkantoor in Lochem (Nederland). De overige 25% wordt geproduceerd op andere productielocaties in Europa.

2. Groen hart

Ook al zie je het van de buitenkant niet, onze whiteboards hebben een echt groen hart. Wij bouwen onze whiteboards op met een sterke kern van FSC®- of PEFC-gecertificeerd hout of (honingraat)karton uit duurzame bronnen. Deze kern zorgt voor stabiliteit van de magnetische toplaag, het schrijfoppervlak. De stabiliteit aan de binnenkant zorgt ervoor dat je altijd een stevig, vlak en glad whiteboard hebt.

3. Voor elke muur

Elke muur is anders. Daarom bieden wij veel verschillende whiteboards aan met verschillende eigenschappen en in veel verschillende vormen en maten. Je kan hele muren van vloer tot plafond bedekken of slechts een klein deel ervan. Met de frameloze BOARD-UP en WALL-UP whiteboards creëer je zelfs een oneindig grote whiteboardwand, omdat de whiteboards direct naast elkaar kunnen worden geplaatst. En wist je dat je met een flexibel whiteboardfolie zoals WRAP-UP ook van elke muur of tafel een whiteboard kan maken? Dat biedt geheel nieuwe mogelijkheden om ruimte voor samenwerking te creëren in kantoorgebouwen - binnen en buiten de vergaderruimten.

4. Eigen ontwerp

Wist je dat je op veel van onze whiteboards je eigen ontwerp kunt laten printen? Een afbeelding, logo of sjabloon – noem maar op! Je kan jouw ontwerp op één whiteboard printen of zelfs meerdere whiteboards combineren om de kantoorruimtes aantrekkelijker te maken of om bijvoorbeeld jouw merk te verspreiden. Of druk één van de door jouw veelgebruikte sjablonen af om het werk gemakkelijker te maken. Naast het feit dat je de bedrukte whiteboards kunt gebruiken om je werkplek in te richten, kun je ze natuurlijk ook gebruiken als cadeau voor je team of je klanten.

5. Zin in een uitdaging

Onze whiteboards zijn klaar voor een uitdaging. Ze kunnen zelfs dag na dag presteren onder de zwaarste omstandigheden, jaar na jaar. Bijvoorbeeld als er veel stof of een hoge luchtvochtigheid aanwezig is in de productie-installatie ruimte. Voor onze whiteboards met een geëmailleerde stalen toplaag is dit geen probleem. Ze zijn oersterk, makkelijk schoon te maken en zelfs antibacterieel. Hoewel de gladde en niet-poreuze oppervlakken de bacteriën niet echt doden, remmen ze wel de groei en verspreiding ervan.