18 november 2021   1433   4 min

In de spotlight: Magic-Chart

Magic-Chart is sinds  introductie altijd bijzonder populair geweest bij docenten en (agile) coaches. Toch is deze oplossing nog nooit zo relevant geweest als nu, want de meeste professionals werken niet meer 100% vanuit huis. Steeds vaker combineren zij thuiswerken met werken op kantoor of op andere locaties. Deze nieuwe realiteit van hybride werken verhoogt de behoefte aan oplossingen die gemakkelijke visualisatie mogelijk maken, waar je ook bent. Hier leest je hoe Magic-Chart je kan helpen om effectieve samenwerkingssessies te houden en het werk overal mee naartoe te nemen.

1. Unbox your meeting

Tegenwoordig is de kans groot dat je regelmatig met anderen afspreekt voor een fysieke brainstorm of projectmeeting. Maar waarom zou je afspreken in een traditionele vergaderruimte? Er zijn veel andere opties die misschien nog praktischer of inspirerender zijn! Met Magic-Chart neem je een whiteboard mee naar elke vergadering – of je nu in een ‘echte’ boardroom zit, bij de koffieautomaat, in een co-working space, café of treinstation.

2. Sticks to any flat surface

Met Magic-Chart maak je van elke deur, muur of raam een schrijfblad. De vellen kunnen ook gemakkelijk worden verplaatst en verwijderd als je klaar bent. Door middel van een statische lading hechten de vellen aan elk vlak oppervlak - er is geen tape of lijm nodig. Dat betekent dat je direct een groot schrijfoppervlak hebt wanneer je iets wilt visualiseren. Binnen twee seconden ben je klaar voor actie.

Met Magic-Chart kom je dus altijd voorbereid. Je kunt zelfs thuis aan de slag gaan, ze meenemen en de Magic-Chart vellen op de muren plakken voordat de vergadering begint. Hierdoor zullen de deelnemers ook meteen nieuwsgierig zijn naar wat er gaat gebeuren.

3. Continue the next day

Heb je wel eens vergaderingen met het team of met klanten op kantoor en ben je de volgende dag weer in het thuiskantoor? Dan weet je waarschijnlijk hoe uitdagend het kan zijn om de resultaten van de vergaderingen mee terug te nemen naar huis en verder te werken met de resultaten. Na de vergaderingen kan je de Magic-Charts eenvoudig opvouwen, mee naar huis nemen en op de muren van je eigen thuiskantoor plakken, zodat je de hele galerij van ideeën, taken en prioriteiten om je heen hebt.

4. Work while standing

Het is zeker niet eenvoudig om het aantal stappen dat we tijdens onze werkdag zetten te verhogen, vooral niet in het thuiskantoor. Waarom verandert je de locatie en positie niet gedurende de dag op basis van de taken waaraan je werkt? Met Magic-Chart kan je wegkomen van de computer, staand werken en gemakkelijk naar een andere kamer gaan. Haal ze eenvoudig van de ene muur en plak ze op een andere muur. Klaar voor de dag? Verplaats de Magic-Charts gewoon uit het zicht en geniet van je avond.