18 januari 2022   1809   2 min

EU Ecolabel voor whiteboards

Legamaster heeft onlangs het EU Ecolabel ontvangen voor de PREMIUM PLUS en PROFESSIONAL whiteboards. Het EU Ecolabel is in 1992 bij verordening van de EU ingevoerd en is het officiële EU-keurmerk voor uitmuntendheid op het gebied van milieuvriendelijkheid, dat wordt toegekend aan producten die gedurende hun hele levenscyclus aan hoge milieunormen voldoen: van de winning van grondstoffen tot de productie, distributie en recycling.

Nieuwe criteria EU Ecolabel

De Europese Commissie heeft onlangs nieuwe EU Ecolabel criteria voor whiteboards aangenomen om consumenten te helpen bij de aanschaf en selectie van betrouwbare en gecertificeerde groene visuele communicatieproducten en tegelijkertijd de overgang naar een schone en circulaire economie te ondersteunen.

We zijn vereerd en trots dat we het eerste merk zijn dat met onze PREMIUM PLUS en PROFESSIONAL whiteboards voldoet aan de nieuwe EU Ecolabel criteria. Dit is een belangrijke mijlpaal in onze reis naar het aanbieden van de meest milieuvriendelijke oplossingen aan onze klanten.

Groene keuze

Al onze whiteboards zijn voorzien van een sterke kern die gemaakt is van FSC®- of PEFC-gecertificeerd hout of (honingraat)karton. FSC en PEFC staan beide voor verantwoord bosbeheer en garanderen dat de houtmaterialen in onze gecertificeerde producten afkomstig zijn uit een duurzaam beheerd bos en gecontroleerde bronnen.
Met de EU Ecolabel certificeringen zijn de PREMIUM PLUS en PROFESSIONAL whiteboards nu de eerste whiteboards in ons portfolio die nog een stap verder gaan. Het EU Ecolabel staat voor uitmuntendheid op het gebied van milieuvriendelijkheid en bevestigt dat deze whiteboards duurzaam ontworpen producten zijn die een lagere milieu-impact hebben dan vergelijkbare producten.

Onze groene reis gaat verder

Als onderdeel van de edding Group hebben wij een jarenlange ervaring in een holistische benadering van duurzaamheid. Groene productkenmerken lopen dan ook als een 'groene draad' door ons hele productassortiment - van accessoires tot whiteboards en alle producten van papier etc.

Waar mogelijk laten we dit ook bevestigen door officiële groene certificeringen zoals FSC®, PEFC of het EU Ecolabel. Niet elk groen initiatief is echter kwantificeerbaar. Daarom hebben we de hoogtepunten hier samengevat, zodat je eenvoudig de meest milieuvriendelijke oplossingen voor jouw werkplek kunt vinden.