04 maart 2021   8283   7 min

Account- / business development Manager Legamaster Nederland (werkgebied: Zuid – Oost Nederland)

In verband met het overweldigend aantal reacties nemen wij nieuwe inzendingen niet in behandeling!

Word jij de nieuwe
collega van Jelle Jaap?
==============^

Over Legamaster en de vacature

Het merk Legamaster neemt (samen met edding) een vooraanstaande positie in op de Europese markt. Deze positie is bereikt door de inzet en enthousiasme van de ruim 600 medewerkers die wereldwijd werkzaam zijn binnen het concern. Innovatie, professionaliteit, kwaliteit en klantgerichtheid zijn daarbij belangrijke kernbegrippen.

Legamaster Nederland te Lochem richt zich specifiek op de (projectmatige) doorverkoop van onze producten en oplossingen via onze handelspartners (dealer kanalen) bestaande uit groothandels, inkoopcombinaties, kantoorvakhandels, kantoorinrichters, AV (Audio Visueel) bedrijven etc. Je staat dus het meest in contact met onze dealers, maar in samenwerking met hen ook met eindgebruikers (denk bijvoorbeeld aan het uitbrengen van een advies over de inrichting van vergaderzalen).

Dit gebeurt binnen een business-to-business omgeving in de Nederlandse markt.

I.v.m. het vertrek van onze huidige collega is er een vacature ontstaan voor de functie van Account- / Business development Manager voor de regio Zuid - Oost Nederland. (zie afbeelding)

Organisatie

Legamaster is producent en distributeur van kwaliteitsproducten voor visuele communicatie- en presentatiemiddelen. Het assortiment van Legamaster bestaat uit 2 pijlers:

• Traditionele visuele communicatie (traditional viscom):
    whiteboards, flipovers, prikborden, etc.

• Electronische visuele communicatie (electronic viscom):
    interactieve whiteboards, touch screens, beamers, etc.

Legamaster is onderdeel van de edding groep: Grote kans dat ook jij in het bezit bent van een edding marker! In de afgelopen 60 jaar is edding een begrip geworden, een zeer sterk merk en een bedrijf met veel innovatiekracht. De basis van onze cultuur is authentiek zijn - in het leven en in het bedrijfsleven. We stellen onze medewerkers in staat om de status quo voortdurend uit te dagen en we geven oprecht om elkaar en bieden ondersteuning. Want; wij zijn edding en Legamaster!

Onlangs zijn we gestart met een wereldwijde Agile transformatie en organiseren wij ons nu in een business unit structuur. Het merk Legamaster is ondergebracht in de business unit CoWo (Collaboration at work) (office and education). De business unit is verspreid over meerdere landen, deze vacature is voor het team dat binnen de business unit verantwoordelijk is voor de Nederlandse markt. De standplaats is Lochem.

Onze Why

Onze Why bij edding en Legamaster benadrukt de kracht van het individu en wordt uitgedrukt als "we care so that you dare to be who you are". Dit geldt voor zowel onze eigen medewerkers als voor onze handelspartners en eindgebruikers.

Waarden

De waarden van edding en Legamaster; Authenticiteit, Empowerment en Truly caring, geven mede vorm aan onze bedrijfscultuur.

Strategie

De belangrijkste pijlers onder onze strategie zijn consumer centricity en business development.

Simpel uitgelegd willen wij onze producten / oplossingen / concepten / service perfect laten aansluiten op de ‘needs’ van eindgebruikers zodat ze met onze oplossingen daadwerkelijk op de beste manier hun ‘jobs done’ krijgen.

Functie-inhoud

Als Account- /Business development Manager Legamaster ben je primair verantwoordelijk voor continuïteit en groei in omzet (en marge) bij bestaande Legamaster dealers door het opbouwen, onderhouden en uitbouwen van een lange termijn relatie met deze dealers binnen jouw rayon. Daarnaast pleeg je acquisitie in zowel bestaande, als in potentieel interessante nieuwe kanalen.

Je bent een enthousiaste professionele gesprekspartner op diverse contactniveaus en weet op basis van je kennis, commerciële instelling en enthousiasme te overtuigen en inspireren. Je verzorgt regelmatig  productpresentaties en producttrainingen aan Legamaster dealers en prospecten. Ook draag je zorg voor actuele en kwalitatieve in- en externe verslaglegging van je klantbezoeken, resultaten, analyses, activiteiten, plannen en afspraken. Tenslotte ben je medeverantwoordelijk voor de realisatie van beurs- / event organisatie, opbouw en deelname bij de onder jouw beheer gestelde accounts en prospecten.

Functie-eisen

Je hebt minimaal een commerciële MBO opleiding met succes afgerond en beschikt over een goed (HBO) werk- en denkniveau. Daarbij heb je minimaal 3-5 jaar werkervaring binnen een soortgelijke commerciële B2B functie. Jouw verkoop ‘stijl’ is geënt op “Solution selling” i.p.v. louter “Product selling” en de klant staat bij jou altijd centraal. Naast dat je erg goed bent in het onderhouden van je bestaande relaties schuilt er ook een hunter in jou, je bent niet bang om acquisitie te plegen en nieuwe initiatieven op te zetten om hiermee de business verder te ontwikkelen.

Je hebt aantoonbaar affiniteit met visuele communicatie, zowel traditional als electronics. Basiskennis van electronics producten (interactieve whiteboards, touch screens, beamers) is daarbij een pré.

Als persoon ben je een zelfstarter en zie je het als een uitdaging om binnen een jonge, dynamische, gestructureerde en op groei gerichte agile omgeving te werken. Planmatig, gestructureerd en proactief werken zit je in het bloed. Je bent een representatieve, gedreven en enthousiaste persoonlijkheid die weet waar het om draait in de business: Duurzame omzetgroei door de klant altijd centraal te stellen. Al je handelen moet daarop afgestemd zijn; rekening houdend met de gedachte dat je pas echt groei realiseert als er sprake is van een win-win situatie. Je spreekt uitstekend Nederlands maar verstaat en spreekt ook goed Engels, bent in het bezit van een rijbewijs en hebt goede kennis op het gebied van ‘automatisering’ (Office pakketten). We zoeken een leuk mens, een team player, iemand met gevoel voor humor! Tot slot ben je woonachtig in het beschreven rayon.

Plaats in de organisatie

Het team van Legamaster Nederland bestaat uit 14 personen, verdeeld over Sales, Marketing en Customer Care. Je rapporteert aan de Sales Manager Nederland. Wij zijn onderdeel van en werken vanuit het kantoor van Legamaster International te Lochem (ca. 80 personen).

Arbeidsvoorwaarden

Dit betreft een fulltime functie. Legamaster biedt een aantrekkelijk pakket van primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een representatieve leaseauto, laptop en telefoon. Daarnaast kom je te werken in een hecht team van 14 personen dat dagelijks met veel passie en plezier aan het werk is. Het salaris wordt vastgesteld op basis van achtergrond en ervaring. Legamaster vindt het belangrijk dat haar medewerkers in staat worden gesteld zich verder te ontwikkelen. Zij faciliteert daarom opleidingen en moedigt persoonlijke ontwikkeling en groei aan.