25 juni 2018   13708   5 min

Aan het woord: Leo Wieling

In 'Aan het woord' laten we u kennismaken met de mensen achter Legamaster. In de eerste editie is het de beurt aan Leo Wieling, Country Manager Nederland. Hij legt uit waarom Legamaster een newsroom heeft, wat er zoals te vinden is en voor wie.

Naam: Leo Wieling
Functie: Country Manager Nederland, Legamaster International B.V.
Volg Leo op: LinkedIn

‘Onze kennis voor u, op één plek’

Welkom op onze newsroom, dé plek waar al onze kennis over visuele communicatie samenkomt. De kracht van visuele communicatie is alom bekend. Het aloude gezegde ‘een beeld zegt meer dan duizend worden’, wordt niet voor niets ook vandaag de dag nog gebruikt.

VisCom verandert

Toch is visuele communicatie tegenwoordig wezenlijk anders dan vroeger. In de eerste plaats is het aanbod van visuele communicatiemiddelen door digitalisering toegenomen. Naast analoge oplossingen zoals whiteboards, glassboards en flipovers staat een almaar uitdijend arsenaal van interactieve whiteboards en touchscreens. Disruptieve technologieën zetten markten op hun kop. Bedrijven, overheid en onderwijsinstellingen spelen hierop in door zo door zo flexibel en efficiënt mogelijk te werken. Agile en lean werkwijzen verklaren de toenemende vraag naar hulpmiddelen die deze manieren van werken ondersteunen. Visuele communicatiemiddelen spelen hierbij een zeer belangrijke rol.

Kennis is cruciaal, wij helpen u daarbij

De digitalisering en de groeiende rol van visuele communicatie bij (agile) organisaties biedt enorme kansen voor dealers en eindgebruikers. De kunst is om deze te verzilveren en daarbij zijn kennis en inspiratie cruciaal. Want hoe interesseert u een klant voor een agile toolbox als u zelf niet precies weet wat agile is? Als u nog nooit een scrummeeting heeft meegemaakt? Weet u voldoende van een interactief scherm of whiteboard om een belangstellende klant een allesovertuigende demonstratie te geven? Hoe helpt u klanten een zo fraai mogelijke presentatie te geven, als u niet weet wat een presentatie goed maakt? Op onze newsroom delen we onze expertise met u zodat u de kennis en ideeën in huis haalt die u nodig hebt om eindgebruikers op maat te kunnen adviseren.

Blogs, tips & tricks en video’s

Op de newsroom vindt u onder andere blogs van experts, tips & tricks, demovideo’s, market intelligence-rapporten, animaties en infographics. Ontdek in deze animatie of traditionele schrijfoppervlakken zoals whiteboards en flipover nog toekomst hebben, kom erachter wat een huddle room is, en lees waarom visual management essentieel is voor agile werken. Veel lees- en kijkplezier! En vergeet u niet in te schrijven voor onze nieuwsbrief! U ontvangt dan geregeld een selectie van de best gelezen artikelen.

Gebruik onze content gerust om uw klanten te inspireren, informeren en te adviseren. Deel voor uw doelgroep relevante blogs, tips, video’s via uw website, social media, nieuwsbrief of andere kanalen. Zo helpt u uw klant het beste uit zijn visuele communicatieoplossing te halen. De newsroom biedt ook een platform aan u als dealer. In de vorm een blog, waarin u het woord krijgt, of in een klantverhaal waarin we stilstaan bij succesvolle projecten die we met u hebben gerealiseerd. U krijgt de kans uw kennis te etaleren en wij leren uw behoeften en uitdagingen nog beter kennen.

In de volgende 'Aan het woord' vertelt Monique Steenmans, trade marketeer bij Legamaster, over haar marketingvisie en de ondersteuning die zij richting dealers biedt.