02 June 2020   5214

Back 2 school met Legamaster: een goed idee!

Zoals je al weet, staat Legamaster paraat voor heel wat verschillende sectoren. Niet alleen het bedrijfsleven maakt gretig gebruik van onze slimme oplossingen, maar ook de zorgsector, de overheid en… het onderwijs rekenen op ons. Vandaag gaan we wat dieper in op hoe wij ons steentje bijdragen in klaslokalen over heel de wereld. Every day is a school day!

In het klaslokaal staat motivatie gelijk aan beleving

Het onderwijs is geen eenvoudige sector. Als leerkracht moet je de skills en de schwung bezitten om jouw leerlingen geïnteresseerd en gemotiveerd te houden tijdens de lessen. Een oprechte passie voor jouw eigen vak is daar onontbeerlijk voor: het enthousiasme van een leerkracht straalt tenslotte 1 op 1 af op de leerlingen. Maar hoewel passie onmisbaar is, is het niet genoeg. Want wat kinderen en jongeren des te meer motiveert, is het gevoel van beleving.

En daar kunnen de juiste materialen bij helpen.

Waar we vroeger enkel het klassieke krijtbord hadden om de aandacht te grijpen, bestaan er nu ook een hele resem interactieve producten om in te zetten tijdens onze 50 minuten kennisoverdracht.

Deze slimme producten beantwoorden des te meer aan de leefwereld van kinderen en jongeren anno 2020 - waardoor ze sneller de aandacht zullen beetnemen. En hoe meer iets je aandacht trekt… hoe sneller je het zal onthouden. Met andere woorden: vandaag is het, meer dan ooit, belangrijk om jouw leerlingen te motiveren door hen een staaltje beleving aan te bieden.

Bewaak de interesse door een slimme combinatie tussen klassiek en digitaal

Of digitale technieken de klassieke middelen volledig zullen overnemen, dat kunnen we nog niet voorspellen. Maar wat we vandaag wél al kunnen zien, is dat er nood is aan dynamiek en veelzijdigheid in het onderwijs. En wanneer je ‘flexibiliteit’ zegt, kan je maar beter in eenzelfde adem ‘Legamaster’ zeggen: bij ons kan je terecht voor alles waar jij nood aan hebt.

Een klassiek whiteboard met alle accessoires zoals magneten, een bordwisser, schrijfmateriaal, en alles wat jij maar kan wensen? Een handige flipover om op te tekenen? Of liever ons prachtige digitale e-Screen dat je zowel als interactief multi-touch scherm kan gebruiken, maar alsook kan uitrusten met klassieke zijvleugels in whiteboard of krijtbord uitvoering om als ‘gewoon’ schrijfbord te gebruiken?

Wij hebben het allemaal in huis - en dit is nog maar het tipje van de ijsberg. Door ons grote assortiment op te delen in klassiek en digitaal, hopen wij op alle gebied tegemoet te komen - en zo meer dynamiek in de klaslokalen te creëren. Nood aan iets anders of op zoek naar iets meer specifiek? Aarzel niet om ons te contacteren: wij stellen jou graag voor aan jouw nieuwe favoriete product!

Duurzaam de toekomst in

Of je nu kiest voor klassieke middelen, digitale technieken, of een combinatie van de twee, je wil je klaslokaal inkleden met materialen die duurzaam en future-proof zijn. Je maakt tenslotte op dagelijkse basis gebruik van al je hulpmiddelen - en je wil dat deze perfect functioneren. Enkel met kwalitatieve middelen kan jij zorgen voor die ultieme beleving in de klas.

Met Legamaster kan jij op beide oren slapen: niet alleen stellen wij de hoogste kwaliteitsnormen, maar ook duurzaamheid staat bij ons op nummer één. Onze prioriteit is tenslotte dezelfde als die van elke persoon in het onderwijs: er alles aan doen om onze leerlingen te onderwijzen op de meest intuïtieve, motiverende en herinneringswaardige manier die er is.

Meer leren over onze oplossingen?

Ben je klaar om jouw klaslokaal om te toveren tot een ruimte waar leren en beleven centraal staan? Goed: want daar kunnen wij je bij helpen. Snuister gerust eens door ons volledig assortiment om alles te ontdekken over onze oplossingen. Specifiek op zoek naar een oplossing op maat? Heerlijk! Neem dan zeker contact met ons op: wij denken samen met jou na over dé perfecte totaaloplossing. Tot snel?